Home
     Activitati didactice/Proiecte didactice/Toamna/

Despre noi
Ce oferim
Personal
Obiective
Galerie foto
Activitati didactice
 Metodica
 Valente formative
 Proiecte didactice
  Toamna
  Martisor
  Animalele nivel II
  Si tu imi esti prieten
  Activitati integrate
  Evaluare initiala
  Instruirea diferentiata
  Parteneriat educational
 Referate
  Traditie si continuitate in randul copiilor prescolari
  Necesitatea dezvoltarii gandirii critice la varsta prescolara
Contact

  PROIECT DIDACTIC

DATA:
GRADINITA NR.
EDUCATOARE:
GRUPA: Mare
TEMA SAPTAMANII: Natura
SUBTEMA: Caracteristicile toamnei
ACTIVITATEA: Educatie plastica
TEMA: Frunze de toamna
TIPUL DE ACTIVITATE: Consolidare de cunostinte, priceperi si deprinderi
FORMA DE REALIZARE: Pictura
SCOPUL ACTIVITATII: Obtinerea de efecte plastice prin tehnici specifice picturii
OBIECTIVE OPERATIONALE:
          a) cognitive:
- Sa exemplifice caracteristicile anotimpului toamna;
- Sa identifice culorile pe care le au frunzele in anotimpul toamna;
- Sa recite o poezie despre anotimpul toamna
- Sa identifice materialele folosite;
- Sa analizeze modelul educatoarei.
         b) afective:
- Sa realizeze legatura intre personajul principal din "Micuta Frunza" si "Copilul din frunze";
- Sa analizeze critic si autocritic lucrarile.
         c) psiho-motorii:
- Sa execute exercitii de incalzire a muschilor mainii;
- Sa utilizeze corect instrumentele de lucru.
METODE SI PROCEDEE: Conversatia, observatia, explicatia, demonstratia, exercitiul, jocul.
MATERIALUL DIDACTIC FOLOSIT: imagini cu aspecte de toamna, frunze de toamna, modelul educatoarei, casetofon, acuarele, coli albe, hartie, pensula, servetele, etc., poezii despre toamna.
BIBLIOGRAFIE:
- M.E.C Revista "Invatamantul Prescolar" Editura Coresi, Bucuresti, 2006
- M.E.C "Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita", Editura Integral, Bucuresti, 2000
DURATA: 30-35 min

DESFASURAREA ACTIVITATII   

Eveniment didactic

Continut stiintific

Strategii didactice

Evaluare

1. Moment organizatoric

     Pregatesc materialul necesar desfasurarii activitatii.

* Material didactic

 

2. Captarea atentiei

     Deschid calculatorul si prezint cateva peisaje pe care ni le-au trimis prietenii nostri de la scoala.

*conversatia, obsevarea, explicatia

*imagini pe calculator despre toamna

* set de intrebari si raspunsuri;

* analiza raspunsurilor date.

3. Reactualizarea cunostintelor

     Adresez un set de intrebari despre toamna.

     Solicit recitarea unor poezii despre toamna.

     Citesc un fragment din povestea "Mica Frunza", apoi ii intreb daca au recunoscut povestea. Port o discutie pentru a face o legatura intre Mica Frunza si un copil protejat de mama sa.

* Toamna

* "Greierasul" de George Toparceanu

* fragment din povestea "Micuta Frunza"

* raspunsurile copiilor

4. Anuntarea temei si a obiectivelor

    Anunt ca vom picta "Frunze de Toamna", iar ei trebuie sa lucreze corect si curat pentru ca vom organiza o expozitie pe care o vor vedea parintii si bunicii lor.

 

 

5. Dirijarea invatarii

a) Prezentarea si analiza modelului.

     Solicit copiilor sa analizeze modelul.

* Ce reprezinta aceasta plansa?

* Fiecare frunza ar putea tine locul unei parti a corpului uman? Care sunt acestea?

* Care sunt culorile folosite?

b) Demonstrarea tehnicii de lucru:

     In fata copiilor voi executa lucrarea si voi insista pe modul de imbinare a culorilor si pe faptul ca lucrarile trebuie realizate curat.

c) Executia independenta a lucrarilor:

     Inainte de a incepe lucrul, vom efectua exercitii de incalzire a muschilor mainii, imitand ploaia.

     Anunt copiii ca au pe masute tot ce le trebuie si le spun „Spor la lucru!"

     Asigur un fond muzical placut in timpul realizarii lucrarii.

    In timp ce lucreaza, trec pritre masute, verific executia, indrum si stimulez verbal copiii, corectez acolo unde este cazul.

 

 

6. Evaluarea activitatii

     Evaluarea o realizez pe grupuri urmarind modul in care au fost realizate lucrarile. Cer fiecarui copil care a fost ales din grup ca avand cea mai frumoasa lucrare sa se autoevalueze.

     Fac aprecieri asupra modului cum au lucrat si cum s-au comportat in timpul activitatii.

 

* Fiecare grup alege cea mai frumoasa lucrare si motiveaza alegerea facuta.

* Se autoevalueaza.

 

7. Incheierea activitatii

     Rog copiii sa formeze "Trenuletul", tinand fiecare in mana lucrarea realizata, pentru crearea expozitiei.

     Merg impreuna cu copiii sa expunem lucrarile la panou.

* Joc „Trenuletul"

 

*Expozitia lucrarilor

 

 

Copyright (c) 2008 gradinitaingerasi.ro