Home
     Activitati didactice/Proiecte didactice/Activitati integrate/

Despre noi
Ce oferim
Personal
Obiective
Galerie foto
Activitati didactice
 Metodica
 Valente formative
 Proiecte didactice
  Toamna
  Martisor
  Animalele nivel II
  Si tu imi esti prieten
  Activitati integrate
  Evaluare initiala
  Instruirea diferentiata
  Parteneriat educational
 Referate
  Traditie si continuitate in randul copiilor prescolari
  Necesitatea dezvoltarii gandirii critice la varsta prescolara
Contact

PROIECT DE ACTIVITATI INTEGRATE

 

UNITATEA DE INVATAMANT:

GRUPA: pregatitoare

EDUCATOARE:

DATA:

DURATA: 50 minute

DOMENII EXPERIENTIALE:

  1. Stiinte
  2. Om si societate

CATEGORIA DE ACTIVITATE:

  1. Activitate matematica
  2. Activitate practica

TEMA:

  1. „Descopera comoara!" - joc didactic
  2. „Cinele", „Pisica" - decupare , lipire

TIPUL DE ACTIVITATE:  verificare-consolidare

SCOPUL:

  1. D.S.: - verificarea si consolidarea numaratului in limitele 1-7, precum si a unor cunostinte referitoare la efectuarea unor operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati, in limitele 1-7, prin utilizarea simbolurilor matematice „+", „-", „=".
  2. D.O.S.: - consolidarea unor abilitati practice specifice nivelului de dezvoltare motrica;                  - dezvoltarea simtului practic .

OBIECTIVE OPERATIONALE:

  1. D.S.:
  • sa raporteze numarul la cantitate si cantitatea la numar, atasand corespunzator jetoane cu animale;
  • sa compuna si sa rezolve exercitii de adunare si scadere cu 1-2 unitati, in limitele 1-7, pe baza materialului intuitiv;
  • sa utilizeze corect simbolurile „+", „-", „=", in rezolvarea operatiilor de adunare si scadere;
  • sa verbalizeze actiunile efectuate, folosind un limbaj matematic adecvat .

SARCINA DIDACTICA:

  • - sa aseze atatea animale cate indica numarul;
  • - sa numere cate animale sunt si sa ataseze jetonul cu numarul corespunzator;
  • - sa efectueze exercitii de adunare si scadere;
  • - sa compuna si sa rezolve probleme.

REGULILE JOCULUI:

       Jocul va consta intr-un traseu sub forma de piramida care trebuie parcurs pentru a descoperi o comoara. Copiii trebuie sa rezolve corect sarcinile de pe fiecare treapta a piramidei pentru a inainta spre comoara.

                                            COMOARA

 

 

 

 

 

- compune si rezolva o problema

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- rezolva exercitii de scadere

 

 

 

 

 

 

 

- rezolva exercitii de adunare

 

 

 

 

 

- aplica mai putine/ tot atatea/ mai multe animale      decat cele prezentate in imagine

 

 

 

- asaza atatea animale domestice cate indica numarul

 

- copiii precizeaza numarul de animale si ataseaza jetonul cu numarul corespunzator

 

     Dupa parcurgerea celor sase trepte, copiii vor fi recompensati prin deschiderea comorii si intuirea materialului gasit.

ELEMENTE DE JOC: aplauzele, autocolante cu animale, surpriza

     2. D.O.S.:

  • sa  decupeze dupa contur animale;
  • sa lipeasca corespunzator partile corpului pentru a forma un animal;
  • sa respecte reguli de utilizare corecta a foarfecii si a aracetului.

STRATEGII DIDACTICE:

  • Metode si procedee: conversatia, explicatia, demonstratia, exercitiul, metode active: „Piramida", „Turul galeriei"
  • Mijloace de invatamant: plansa piramida, jetoane animale, jetoane cifre, tabla si cifre magnetice, coli colorate, aracet, foarfeca, carioca, fete expresive
  • Forma de organizare:   - frontal; - pe grupe; - individual

MATERIAL BIBLIOGRAFIC:

         „Activitatea integrata din gradinita", Editura Didactica Publishing House, Bucuresti 2008

         „Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii", Bucuresti 2000

         „Jocuri si jucarii pentru prescolari", Editura Compania, Bucuresti 2005.

CENTRE DE INTERESE:

1. Joc de rol: „Animale de la ferma"

Comportamente urmarite:

- sa desfasoare jocuri cu rol prin imitarea unor comportamente specifice animalelor, utilizand vorbirea dialogata si nuantarea vocii;

- sa interactioneze activ cu partenerii de joc.

2. Stiinta : „Completeaza ce lipseste!"

Comportamente urmarite: - sa enumere partile corpului animalelor;

                                   - sa completeze partile lipsa pe fisa de lucru.

FINALITATEA ZILEI:

            La sfarsitul activitatii, apreciez efortul si rezultatele copiilor si le propun sa desfasuram jocul cu cant „Placinta la ferma".

SCENARIUL ZILEI:

Voi prezenta copiilor cutia in care se afla comoara, anuntandu-i ca a fost trimisa pentru ei de catre calutul Negrut. Le voi spune ca acesta ii roaga sa gaseasca cheia pe care a pierdut-o, pentru a putea deschide lacatul comorii. Voi adauga faptul ca vom desfasura o serie de activitati care ii vor ajuta in cele din urma sa gaseasca cheia pentru comoara.

Le voi prezenta centrele de interes unde urmeaza sa desfasoare activitati la libera alegere. Copiii observa fiecare centru, apoi isi aleg activitatea preferata.

Pentru fiecare centru de interes, anunt tema zilei, explicand sarcina care trebuie indeplinita.

Copiii grupati la centru „Joc de rol" vor primi masti de animale, urmand a-si imagina ca sunt animale care traiesc pe langa casa omului. Vom discuta despre comportamentul acestora, modul de hranire si activitati desfasurate zilnic. Voi insista asupra faptului ca animalele nu umbla si nu vorbesc la fel ca oamenii. Copiii vor incerca sa imite cat mai corect comportamentul acestora.

La centru de interes „Stiinta", prescolarii vor primi o fisa de lucru cu sarcina de a completa partile corpului care lipsesc la animalele prezentate. Se discuta mai intai ce animale domestice cunosc si din ce e alcatuit corpul acestora. Dupa completarea partilor lipsa, copiii coloreaza fiecare animal cu culoarea corespunzatoare.

Pe parcursul activitatii copiilor, voi urmari modul de relationare si colaborare a acestora, voi da indicatii unde este cazul.

Dupa incheierea activitatii la centrele de interes, copiii se aseaza in semicerc pentru a desfasura „Intalnirea de dimineata".

Ca modalitate de salut, copiii vor alege nume de animale domestice.

Dupa stabilirea „Calendarului zilei", prescolarii isi deseneaza pe mana animalul domestic preferat. Urmeaza discutii pe tema „Ce animal imi doresc", moment in care copiii isi exprima si motiveaza alegerea animalului desenat.

Ca element de tranzitie , vom desfasura jocul „Ghiceste animalul", sarcina acestuia fiind de a mima caracteristicile unui animal domestic astfel incat ceilalti sa ghiceasca despre ce animal este vorba, fara a se folosi deloc cuvintele in timpul jocului.

DESFASURAREA ACTIVITATII PE DOMENII EXPERIENTIALE

Compor-tamente urmarite

Secvente didactice

Continutul abordat

Evaluare

 

1. Moment organizatoric

Voi asigura conditiile necesare pentru desfasurarea optima a activitatilor.

 

 

2. Captarea atentiei

Se realizeaza prin prezentarea si intuirea materialelor sub forma de surpriza si prin precizarea faptului ca, la sfarsitul parcurgerii celor sase trepte ale piramidei, copiii vor descoperi o comoara.

 

 

3. Prezentarea comportamente-lor pe intelesul copiilor

- Copii, astazi vom desfasura jocul "Gaseste comoara". Daca veti rezolva corect sarcinile de numarare, veti rezolva exercitiile de adunare si scadere si veti compune o problema, veti putea descoperi ce se afla in interiorul comorii.

 

C1, C2, C3, C4

4. Prezentarea  noului continut. Conducerea invatarii

Se explica copiilor regulile si modul de desfasurare a jocului.

Este chemat un copil in fata piramidei, unde se va citi prima sarcina: „ Cate animale domestice sunt?". Acesta va preciza numarul de animale si va atasa apoi jetonul cu numarul corespunzator.

In cazul in care copilul nu va gasi solutia corecta, un coleg ii va lua locul pentru a putea urca la urmatoarea treapta a piramidei.

Jocul de proba se repeta de 1-2 ori.

Copiii  care dau raspunsuri corecte vor fi aplaudati si vor primi autocolante cu animale.

Frontala

I- numara pana la 7 si raporteaza cantitatea la numar

I- ataseaza jetonul cu numarul corespunzator

C1, C2, C3, C4

5. Obtinerea performantei

Executarea jocului propriu-zis:

COMOARA

 

Compune o problema!

 

 

Rezolva corect! (scaderi)

 

 

Rezolva corect! (adunari)

 

 

Asaza mai putine/ tot atatea/ mai multe animale!

 

 

Asaza atatea animale cate iti arata cifra!

 

Cate animale domestice sunt?

           

Fiecare sarcina va fi rezolvata de mai multe ori, astfel incat fiecare copil sa participe la activitate.

Copiii  care dau raspunsuri corecte vor fi aplaudati si vor primi autocolante cu animale.

Individuala

I- compune o problema dupa ilustratie si o rezolva la tabla magnetica

I- rezolva corect exercitiile de adunare si scadere, completand rezultatul

I- respecta notiunile: mai putine/ tot atatea/ mai multe si aseaza numarul corect de animale

I- aseaza tot atatea animale cate indica cifra

I- precizeaza numarul de animale si ataseaza cifra corespunzatoa-re

C6, C7, C8

6. Asigurarea feed-back-ului

Se va deschide cutia din care se va scoate comoara: materialul pentru lucrarea practica.

Copii vor extrage imagini pentru a stabili cele doua grupe de lucru: cei care extrag imagini cu pisica, vor asambla corpul pisicii, iar cei care vor primi imagini cu cainele, il vor forma pe acesta.

Se va intuit materialul de lucru si se vor mentiona regulile de folosire a foarfecii, aracetului.

Se vor explica etapele de lucru: mai intai se va decupa animalului dupa contur si apoi se lipesc elementele corpului. Copiii vor incepe realizarea lucrarii, cerand ajutorul educatoarei unde e cazul.

Pe grupe

I-decupeaza corect dupa contur

I-lipesc corespunzator partile componente ale animalului

I-cunosc si respecta reguli de utilizare a foarfecii, aracetului

 

C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7

7. Evaluarea performantelor

Se va realiza cu ajutorul metodei "Turul galeriei", unde copiii vor selecta lucrarea preferata sau lucrarea mai putin reusita (prin lipirea unei fete expresive) din cele expuse si isi vor motiva alegerea, privind lipirea corecta a partilor componente ale corpului animalului, acuratetea lucrarii, originalitate etc.

Pe parcursul selectarii celor mai reusite lucrari, se cere copiilor sa numere cate membre are pisica, cate urechi are cainele, mustatile unuia dintre animalele expuse, cate pisici sunt in total, cati caini sunt, cate animale au creat.

Individuala

I- prezinta produsele obtinute

I- enumera caracteristicile lucrarii preferate

I- numara corect

 

8. Incheierea activitatii

Voi aprecia realizarea comportamentelor propuse si voi face aprecieri privind efortul depus de copii pentru finalizarea produselor de la activitatea practica.

Impreuna cu copiii, vom stabili ce am invatat pe parcursul activitatii: sa numaram, sa rezolvam exercitii de adunare si scadere, sa compunem probleme pe baza ilustratiilor, sa confectionam animale din hartie glasata, sa enumeram caracteristici ale unei lucrari practice.

Frontal

Copyright (c) 2008 gradinitaingerasi.ro